Länsiväylässä 12.3.2008 haastateltiin Espoon valtuuston puheenjohtajaa Markku Sistosta (sd) koskien ajankohtaista joukkoliikenneratkaisua. Sistonen toivoi haastattelussa että keskustelu pikaraitiotiestä loppuisi omia aikojaan.

Kysynkin miksi pitäisi loppua?

Sistonen käsittelee asiaa hyvin lyhytnäköisesti sekä mustavalkoisesti. Tulee metro aikanaan, tai ei.. suurin joukkoliikenteen haaste on edelleen Espoossa edessä päin. Se on poikittaisliikenne, jota en haluaisi nähdä pelkästään Espoon sisäisenä asiana. Pikaraitiotie on mielestäni hyvin varteenotettava ratkaisu kaikille YTV-alueen kunnille kehittäessä kuntien sisäistä ja välistä liikenne. Espoon tulisi olla edeltäkävijä, visionääri liikenneratkaisujen eteenpäin viemisessä. Valitettavasti visiot puuttavat täysin nykyisessä kunnallistoiminnassa. Nyt on aika muutokselle.

Kysyn, veikö metropäätös loputkin halut ja mehut joukkoliikenteen kehittämiseen ?

Metrokeskustelukin on jämähtänyt Matinkylään, Kivenlahdesta ei edes uskalleta puhahtaa tällä hetkellä, eikä kenelläkään tunnu olevan mielenkiintoa nähdä metroa myös Kivenlahdesta eteenpäin. Mikä olisi Kirkkonummen rooli esim. vuoden 2030 tienoilla: sopisiko metron tuleminen kasvavaan naapuriimme metrolinjaan sopivan kaavoituksen muodossa? Vai ajaako Kirkkonummi pelkästään valtatie 51:n muuttamista moottoritieksi?